İngiltere’de Başlayan Kariyer Yolculuğundan Tarlaya Uzanan Girişimcilik Hikayesi

Beyaz yaka çalışma hayatından sıyrılıp, öncelikle kendi yaşamına sonrasında ise tüm tüketicilere doğal ve sağlıklı beslenme değerleri kazandırmak isteyen genç girişimci Murat Tapik tarafından kurulan Datça Murat Çiftliği, 10 yıllık sektör tecrübesiyle başarılı bir büyüme grafiği sergiliyor. 2012 yılında 2.000 USD sermaye ile başlayan serüven, bugün 81 ile hizmet veren online ve perakende satış mağazalarıyla devam ediyor. Anadolu’nun pek çok köşesinde emeği ile toprağa hayat veren çiftçilerin ürettiği katkısız ürünleri en doğal ve güvenilir haliyle tüketiciyle buluşturan Datça Murat Çiftliği, 2022 yılını 30 Milyon TL ciro ile kapatmayı hedefliyor. Marka, 5 yıllık projeksiyonda  ihracat yapılanması, yeni  ürün ve mağaza hedefleri ile yüzde 400 büyüme hedefinde…

Datça Murat Çiftliği, ülkesinin bulunduğu coğrafi zenginliğin ve  “yedikleriniz ilaçlarınız, ilaçlarınız yedikleriniz olsun” prensibiyle çocuk doktorluğu yapan doğa aşığı bir babanın rehberliğinde, doğal beslenmenin sağlıklı bir yaşam için ne kadar kıymetli olduğunun farkında olarak büyüyen Murat Tapik’in Datça Yarımadası’nda başlayan doğal yaşama adanmış bir başarı ve girişimcilik hikayesi… Tarıma ve sağlıklı gıdaya gönül veren  genç bir girişimcinin kurduğu Datça Murat Çiftliği, Anadolu’da dürüst tarım yapan çiftçileri bir çatı altında toplayarak kurduğu ekolojik üretici topluluğu ile kocaman bir aileye dönüştü. “Yerli üretim, bilinçli tüketim” sloganı ile kendi çiftliklerinde ve Türkiye genelinde iyi tarım ve organik sertifikalı üretim yapan çiftliklerle kurduğu dürüst tarım ilkesi ile doğal ve sağlıklı ürünleri en güvenilir şekilde çiftliklerden sofralara taşıyor. 80’den fazla yerli üretici ile omuz omuza yürüyen marka; işine dört elle sarılan ve ürettiği ile gelir elde etmek isteyen kadın üreticilere öncelik tanıyarak kadınların ekonomik kazanımlarına da aracılık ediyor.

Murat Tapik, “Bilinçli tüketimi yarına taşıyoruz”
Toprağa hayat veren yerel üreticilerle birlikte bilinçli tüketimi yarınlara taşıdıklarını belirten Murat Tapik, “Ülkesinin bulunduğu coğrafi zenginliğin farkında ve çocuk doktoru doğa aşığı bir babanın rehberliğinde sağlıklı yaşam için doğal beslenmenin önemini bilerek büyüdüm. Datça Murat Çiftliği olarak iyi tarım ve organik sertifikalı üretim uygulamalarına öncelikle kendimize ait olan Datça’daki zeytin ve badem bahçemizden başladık. Coğrafi koşullardan dolayı her ürünü kendi üretim alanlarımızda yetiştiremeyeceğimizi bilerek doğal tarım ve organik sertifikalı ziraat yapan birlikte çalıştığımız diğer üreticilerimizi de kurduğumuz sisteme dahil edip, doğal ürünleri doğrudan ve hiçbir aracı olmadan İstanbul’da yaşayanların rahatlıkla ulaşabileceği lokasyonlarda yer alan mağazalarımızda satışa sunduk. Bu süreçte Anadolu’nun farklı yörelerinde yer alan ve oldukça geniş bir yelpazede üretim yapan ekolojik üretici ailemizin temellerini de atmış olduk ve oluşturduğumuz bu aile aramıza katılan her yeni üreticimizle birlikte her geçen gün daha da büyüdü. Üstelik bu üretici ailemizin içerisinde çok sayıda kadın üretici de bulunuyor. Hedefimiz mevsiminde en doğal haliyle katkısız olarak üretilen yöresine özgü ürünleri en hızlı, en güvenli ve en saf lezzetleriyle haftanın 7 günü tüketicilerimizin sofralarına ulaştırmak.” dedi.

81 ilde tüketicileri organik ve sağlıklı gıdayla buluşturuyor
Çengelköy, Moda, Fişekhane’de yer alan mağazalarının yanı sıra www.datcamuratciftligi.com üzerinden 81 ile online hizmet veren Datça Murat Çiftliği, özel dağıtım ağı ile İstanbul içi bölgelere haftanın 7 günü taze teslimat yapıyor. Türkiye’nin pek çok iline de kargo ile gönderim yapmaya devam ediyor. Var oluş hikayesini “sağlıklı gıdayı kolay ulaşılabilir kılmak ve doğa dostu bilinçli üretim yapan yerli üreticileri doğru bir platformda bilinçli tüketicilerle buluşturmak” olarak belirleyen Datça Murat Çiftliği, kısa vadede yurt içinde 10, yurt dışında ise 3 mağaza açmayı hedefliyor. Satışların yüzde 60’ının online, yüzde 40’ının ise mağazalar üzerinden gerçekleştiğini belirten Datça Murat Çiftliği Kurucusu Murat Tapik, “Bugün ulaştığımız noktada internet sitemiz üzerinden sipariş verildiğinde, İstanbul Çengelköy’de bulunan merkez depomuzdan haftanın 7 günü Türkiye’nin her yerine kurduğumuz özel dağıtım ağı ile gönderim yapabiliyoruz. Türkiye’nin her bir köşesinden tüketiciyi doğal ve organik ürünlerimizle buluşturmak bizim için çok değerli. Önümüzdeki süreçte yurt içi ve yurt dışı mağazalaşma yatırımlarımızı artırmayı hedefliyoruz. Türkiye’de yetişen ürünlerin ne kadar özel ve değerli olduğunu biliyoruz ve bu değerin tüm dünyaya katma değerli olarak yayılması gerektiğini düşünüyoruz. Bu açıdan önümüzdeki dönemde ihracatta da atak yaparak globalde büyüme hedefindeyiz.” şeklinde ifade etti.

Related Articles

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

21,988BeğenenlerBeğen
0TakipçilerTakip Et
0AbonelerAbone
- Advertisement -

Latest Articles