“Restoranlarda Sürdürülebilirlik” FSUMMIT’in ilgi çeken konularından biri oldu

Bu yıl 22-23 Şubat tarihlerinde Nirvana Cosmopolitan Hotel’de 2.’si düzenlenen Uluslararası Turizm Gastronomisi ve Ağırlama Zirvesi FSUMMIT Antalya, “Lüks Ağırlama Sektöründe Gelecek Senaryoları”, “Niş Restoran Markalarında Özel Konsept Tasarımları ve Geleceğin Restoran Modelleri”, “Gastronominin Gelecekteki Trendleri” ve “Anadolu Mutfağı Dönüşüyor mu? Neler Değişecek?” gibi konuların konuşulduğu 41 ayrı panelle gerçekleşti.

TURYİD Genel Sekreteri Ebru Koralı moderatörlüğünde gerçekleşen “Restoranlarda Sürdürülebilirlik Dönüşümünde Neler Değişiyor?” konulu panelde Happy Moons Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aymutlu, Beyaz Fırın 5. Nesil Temsilcisi Nathalie Stoyanof Suda ve BigChefs Kurucusu Gamze Cizreli konuşmacı olarak yer aldı.

Ebru Koralı: “Tüketicilerin yüzde 80’i restoranlarda sürdürülebilirlik konusunu önemsiyor”
Panel açılışında, son 20 yıldır sürdürülebilirlik kavramı içerisinde özellikle pandemi sonrası ortaya ilginç bir fotoğrafın çıktığını dile getiren TURYİD Genel Sekreteri Ebru Koralı, tüketicilerin yüzde 80’inin restoranlarda sürdürülebilirlik konusunu önemsediğini hatta gittiği restoranı ve ürünlerini dahi sorguladığını belirtti.

Nathalie Stoyanof Suda: “Cam şişelerle ilk su servisini biz başlattık”
Konuşmayı devralan Beyaz Fırın 5. Nesil Temsilcisi Nathalie Stoyanof Suda, sürdürülebilirliğin önemine değinirken, bu konudaki çalışmalarından bahsetti. Beyaz Fırın’da 5. kuşak olduğunu ve babasından gelen mirası devraldığını söyleyen Suda, cam şişelerle ilk su servisini kendilerinin başlattığını aktardı.

Hüseyin Aymutlu: “Servis ürünlerini geri dönüştürülebilen kağıtlardan ürettiriyoruz”
Ardından menülerinde vegan ve vejetaryen yemeklere ağırlık verdiklerinden bahseden Happy Moons Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aymutlu, bunun için uzman diyetisyenlerden destek aldıklarını anlattı. Sürdürülebilirlik alanında yaptıkları çalışmalar konusunda ise Amerikan servisi, peçete, kolonyalı mendil gibi servis ürünlerini geri dönüştürülebilen kağıtlardan ürettirdiklerini, böylece yıllık 18 ton kâğıttan ve 3 bin 100 ağaçtan tasarruf edildiğini vurguladı. Ayrıca Coca Cola ve Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtım Vakfı (ÇEKÜL) ile bir projeye imza attıklarından da bahseden Aymutlu, Silivri’de 10 bin ağaçlık Happy Moon’s & Coca-Cola Ormanı kurduklarını anlattı.

Gamze Cizreli: “Sürdürülebilirlik hedefini plastik kullanımının ötesinde değerlendirmeliyiz”
Yaşanan müsilaj kirliliği ve fokların neslinin tehlike altında olması gibi problemlerle aslında gezegenin alarm verdiğini dile getiren son panelist BigChefs Kurucusu Gamze Cizreli ise tüm markaların sürdürülebilirlik adına bir şeyler yapmaya çalıştığının fakat yeterli olmadığının altını çizdi. Sürekli iklim konuşulduğunu ve etikten bahsedildiğini vurgulayan Cizreli, ilk önce insan faktörü sorununun çözülmesinin şart olduğunu, sürdürülebilirlik hedefini de plastik kullanımının ötesinde değerlendirmek gerektiğini belirtti.

Related Articles

7200 YORUMLAR