Starbucks’ın tek kullanımlık bardaklarına elveda!

22 Nisan Dünya gününe sayılı günler kala gezegenimizin geleceği için bir hamle de Starbucks’tan geliyor. Zincir marka 2030 yılına kadar ürettiği atık miktarını yarıya indirmeyi hedefliyor. Bu amaçla ilk işi daha sürdürülebilir ve yeniden kullanılabilir bardaklara yöneliyor.

Tek kullanımlık bardakların çıkardığı atık miktarını düşünecek olursak Starbucks’ın atık konusunda hatırı sayılır bir etkisi var. Sürdürülebilirlik ile ilgili her geçen gün artan duyarlılık gezegenimizin geleceği için yüksek önem arz ediyor. Aynı bilinçle Starbucks da kolları sıvayarak harekete geçiyor. Atık miktarını 2030 yılına kadar yarıya indirmeyi planlayan marka, 2025 yılına kadar tek kullanımlık bardaklarını tamamen kaldıracağını duyurdu.

Geçtiğimiz yıl pandemi önlemleri kapsamında müşteriler kendi yeniden kullanılabilir bardaklarını getiriyordu. Fakat pandemi önlemleri kapsamında bu uygulamayı geçici bir süreliğine durdurmak zorunda kaldılar. Şu sıralar marka benzer sistemi tekrar uygulamaya başlıyor. 2023’ün sonuna kadar müşteriler seramikten yapılan kişisel yeniden kullanılabilir bardaklarını kafe, arabaya servis ve mobil siparişler de dâhil olmak üzere Amerika ve Kanada’daki her Starbucks’ta kullanabilecek.

Starbucks Sustainability Commitment Environment

Proje ile bağlantılı olarak Arizona Eyalet Üniversitesi yakınlarındaki bir şubede ve Hawaii’deki Starbucks’larda, yeni bardak yıkama sistemleri test ediliyor. Bu yeni sistem ile misafirler sipariş vermeden önce kişisel bardaklarını temizletebiliyor.

Marka kendi içinde sürdürülebilirliği uygularken aynı zamanda müşterilerini de teşvik etmek için özel indirimler uyguluyor. Önceleri kendi bardağını getirenlere 10 cent indirim uygulayan Starbucks, indirim miktarını 50 cent’e çıkardı. Benzer şekilde Almanya ve İngiltere’de tek kullanımlık bardak isteyen müşterilerden kâğıt bardak ücreti alınıyor. Zincir marka aynı zamanda müşterilerden yeniden kullanılabilir bardaklar için 1 dolar depozito ücreti aldığı ve bardağın iadesinde depozitonun müşteriye geri verildiği bir sistemi de test etmeye başladı. Birleşik Krallık, Japonya ve Singapur’da başlayan uygulama yıl içerisinde farklı ülkelere de yayılması hedefleniyor.

Starbucks aynı zamanda mağazaları için geri dönüşüm rehberi niteliğinde bir uygulamayı lanse etti. Sonbahardan itibaren içerik olarak da sıfır atığa doğru yöneleceğini duyuran kahve zinciri, 2023’ün sonuna kadar global olarak tüm per- ve polifloroalkil gibi toksik kimyasal maddeler paketlerinden çıkarılacak.

34.000 birimi olan zincir ayrıca karbon ayak izini azaltmak ve yenilenebilir enerji kullanımını genişletmek için çalışıyor. Bu amaçla Volvo markasıyla yeni bir pilot program kapsamında Starbucks, ChargePoint ile çalışan elektrikli otomobil hızlı şarj cihazları kuruyor. Ayrıca yine bir pilot çalışma olarak güneş enerjisi kullanımını deniyor ve bu yıl uygulamayı 55 şubesine taşımayı hedefliyor.

Related Articles

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

21,988BeğenenlerBeğen
0TakipçilerTakip Et
0AbonelerAbone
- Advertisement -

Latest Articles